petak, 23. rujna 2011.

Andreja Hlupić


Andreja Hlupić
NE BI TO TREBALO BITI TAKO TEŠKO
Otići van i plesati
Prepoznati pjesmu, uključiti ritam
I zaboraviti vrtjeti misli
Ne bi to trebalo biti tako teško
Biti u Londonu, Lisabonu i New Yorku
I plesati
To su metropole
Zaboraviti vrtjeti misli
Zaboraviti vrtjeti tebe
I nas.
To zaista ne bi trebalo biti tako teško
A ipak vraški je.
Ti ni ne znaš kolike si sve gradove posjetio
Putujući sa mnom
Plešući s mojim mislima

ONA, FINA
Mrzi stajati u redu ( u Fini)
Mrzi izrast sijedi na
Svojoj ,450knsvakimjesec
Zlatnoj kosi
Ala Dijana Čuljak
Mrzi što stari
Dok gloda nepristojno
Batak i puši
Davidoff cigarete
Razmišlja kako ona
Dipl.Ing.arh.
Nije projektirala ni
a)vrtić
b)obiteljsku kuću
c)crkvu
(Ni sebi ni drugima)
52 su joj godine i živi s mamom.
Mrzi stajati u redu.
U Fini.
HDZovska mesnica Fiolić
Njezina baka je sa 19 godina
Došla živjeti u Zagreb
Drniš- Zagreb
One way
Voljela ga je.
One way love.
On je volio meso
Both ways.
Mesnato životinjsko meso.
Mlado ljudsko meso.
Krmenadle
Mljeveno, but
Potkoljenice
Baka je voljela dedu
Deda je volio meso
Baka je 1953.
Ponosno ušla prvi put
Kod mesara koji
Ju je odmjerio
I prstom uperio u njoj
Najcrveniji komad mesa
I ljubazno reklo:
Može ovaj?
Znala je tad da je ona veganka
Koja je pristala na suludi KOMPROmiss

MOŽEŠ I ZAKOPČANA DO GRLA ZAVODITI
Jedna je nosila uske haljine
Boje pijeska
I sjedala na motor Jurice Pađena
U parku se ljubila s Mirkom Fodorom
Koji je tada imao kosu
Jedna je nosila košulje iz Maksa
Imala dugu plavu kosu
Studirala jugoslavistiku i filozofiju
I voljela samo jednog
Koji je vozio čak dva automobila
Ona je navodno bila najljepša
Kose boje Pipi Duge Čarape
Prosio ju je jedan koji sad živi
U Parizu i nema jedan prst
Prva je solo, živi u Londonu
Krade testere parfema u Selfriges
Druga je moja mama
Treća je stara i boji se smrti, a rodila je prve dvije
Poanta je i da zakočana do grla možeš zavoditi

OD KAD TI PIŠEŠ PJESME?
Shvatila si da je to jedina
Književna forma koju bez problema
Možeš završiti
Nemaš živaca raditi nakit
I prodavati ga preko facebooka
Lova je prolazna energija
A pjesme su jedino što on čita
Pametna Max Mara obožavateljica
Izdaje zbirku pjesama jer
Želi zaraditi za čarape
I osvojiti jebivjetra sa književne
Pif subotnje scene

DAN KAD JE IRENA VRKLJAN SLAVILA ROĐENDAN
Ti si slavio rođendan
Irena je slavila rođendan
Niti si ti znao za njezin
Niti ona za tvoj
Znali ste oboje da je to
Rođendan Republike
Koje više nema
Kao ni Irenine mladosti
I tvoje lucidnosti
Irena je ostarjela
Ti si narkomanio
U ovom suludom
Rođendanskom slavlju
Samo je Juga dobro prošla
Jer je propala
Na vrijeme

ZAŠTO SE NE MOŽEMO
Kao svaka prosječna obitelj
Veseliti novoj majonezi s čilijem?
Sjedimo u restoranu
I prije nego dođe konobar
Odlazimo jer smo se posvađali
Svatko tiho odlazi na svoju tramvajsku
Jer nije se pristojno derati po ulici
Nismo mi takva obitelj
Kasnije, svatko u mraku svoje sobe
Uspavljuje migrenu i muči bespotrebno
Popodne koje je moglo biti veselo
U restoranima ionako nema nove majoneze
Sa čilijem
Sretni smo samo tih ljetnih par dana
Kada u Zagorju oko nas nema
Ni normi
Ni restorana
Ni drugih ljudi
Samo kruh, sir, vino i naš prirodni smijeh.

POKUŠAT ĆE TE NAUČITI VOLJETI
Nije to vožnja bicikla
Nije to nešto strašno
Ne možeš pasti
Ne možeš slomiti kuk
Baka, pokušat ću te naučiti voljeti
Zagrli me tako da me ne boli
Prepusti se, čvrsto stisni, no ne silovito
Opusti se.
Hajmo zajedno gledati slike Laure i Maria
Gledaj kako putuju
Oni su te jako voljeli
Baka, pokušat ću te naučiti voljeti
Kako se voli
Kako bi ti mogla voljeti nas
Kako da mi zavolimo tebe
Nasmiješi se, stisni, ali ne silovito.
Hajmo jesti tjesteninu s paprikom i smijati se.
Znam da te volim jer si me naučila
Plivati u moru
Jer sam se s tobom to isto ljeto
Oslobodila straha od pasa.
Volim te. Pokušaj me voljeti.
Nije strašno. Nije ni kasno.
Zažmiri.
Ti si poznati dizajner, karijerist, kreativac, jebivjetar
Voliš jednostavnu hranu bez začina
Ne podnosiš pacanje mesa ni ružmarin
Znaš nazive svih albuma Yello grupe
Radiš od 8 do 4
Voziš i slušaš.
Žene te vole jer im ne dopuštaš drugačije
Silovit si, svoj, siguran, sam.
Kupio si psa, napravio kuću, i sve bi dao da si
Manje sjeban
I da ne moraš varati svoju curu
Ona je novozagrebačka izgubljenica u potrazi za nekim
Kome će biti više stalo
Zna ona da ju varaš
No još malo troši vrijeme s tobom
Jer žena, loveći jednog muškaraca, najčešće naleti na drugog.

NISMO SE VIŠE NIKAD SRELI
Oprosti, zacrvenit ću se.
Oprosti, nadam se da će to biti nezamjetno.
Oprosti, ma znam da si sretan s njom.
To je bio slip. Svima se desi. Svima se omakne.
Znaš odavno da je nevjera kao kiša.
Prirodna pojava.
Oprosti, meni je bilo baš srednjoškolski nevino.
Oprosti, poljubila bih te još jednom iako je ona u
Dnevnoj sobi.
Slatka je i kreativna. Voljet će te predano i opušteno.
Dobar odabir.
Oprosti. Fleeting love.
30 GODINA
Tek nakon mjesec dana
Osjet ćete prvi strah
Lagano probadanje u prsima
Naizgled, sve je isto
3 banke, horoskopska sreća?
Nemam je.
Nemam ljubav, posao, zdravlje
Mjeseca dana prije i mjesec dana poslije
Bit će kristalno jasno
Da je sad vrijeme za odluku
Prepustiti se masi
Ili živjeti po svome?
Dok naše društvo veselo peče patku
Napunjenu porilukom, narančama
Premazanu medom i napunjenu krumpirom
Gledamo Bluberry nights (forever)
I poželimo da ta opuštena nedjelja traje i traje
Jedemo slatkiše, smijemo se,
Hrana je uvijek fina jer je osim sastojcima
Nafilamo ljubavlju, brižnošću, nježnošću
Svime onim čega smo zapravo sami gladi
Pojedemo sve i radimo planove za nove
Ručkove, filmove, putovanja, pobjede.
Dok naše društvo nedjeljom veselo peče patku
Ne postoji niti jedna briga na svijetu.
Fina familija
Volim nekako taj Dan mrtvih
Idemo nekamo zajedno
Stojimo na Trgu, dok neki idu preko reda
Stanu pored nas
I postaju dio naše obitelji
Koračamo uređeni, komentiramo prezimena, cvijeće na grobovima
Spomenici su grizodušje, ne sjećanje
Ne možeš generalizirati, majka filozofkinja kaže
Čudimo se
Srećemo ljude, smijemo se
Komentiraju kako smo brat i ja odrasli, lijepi
Ponosni su.
Valjda su ponosni.
Valjda su ponosni starci.
Nikad ništa ne kažu.
Obično se na povratku, već kod Kaptola posvađamo
I svatko ode na svoju stranu
Svejedno, nadam se da ćemo uvijek ići zajedno
I da će nekad reći da su ponosni
Pije praksitene i kad igra društene igre
Nije diplomirala
Nema frajera
Nema auto
Niti stalni posao
Ima disleksiju i često piše pjesme
Pije praksitene
I dok igra društvene igre
Trivial, pictionary, scrabble
Perfekcionist. Tuzni perfekcionist
Traži neki smisao, a u međuvremenu mašta
Da radi kao prodavačica u Lucy in Disguise
Na Covent Gardenu i prodaje vintage odjeću
Koju su pomno odabrale Lily Allen i njena šveca
Pije praksitene dok igra društevene igre
Pa čak i kad igra squash na wii-u
Sluša Lily Allen Fuck you
I pobjeđuje.
Vidno ošamućena.

Dok nas je jednom Slavenka Drakulić
Slučajno trkula autom u Motovunu
Nismo ni sanjali da ćemo pisati scenarij
U kojem ćemo spominjati njenog bivšeg muža
I slati mu mail u kojem ga molimo da objavimo
Njegov poster u filmu
Nazdravljaju likovi njihovoj ljubavi
Za koju ni ne znamo kakva je bila
Srećem Rujanu u Jabuci i mislim si kako me njen Darkroom
Jednom potaknuo na pisanje
Dok maštamo o filmskoj premijeri
U prozaičnoj zemlji
Dobro je da nas je tad skoro trknula.
Realnost nas je na vrijeme podsjetila
Da nas ne može trnuti baš bilo tko

NAŠ SUŽIVOT
Njega ne zanima što ja radim
Mene ne zanima što on radi
Voljela bih da pročita moje scenarije
Volio bi da poslušam snimke njegovih koncerata
On je disleksičan
Ja sam gluha
Drugi čitaju moje scenarije
Druge slušaju snimke njegovih koncerata
Mi živimo zajedno
Sretni smo svako za sebe
I zapravo ništa ne može narušiti taj sklad
Gdje nema očekivanja, suza, lupanja vratima, pogleda
Nema niti kruha u ladici
On me poznaje dovoljno dobro da me pusti da stvaram
I pita obazrivo smeta li mi ta klasika koja uvijek svira i popunjava tišinu
Mogli bismo ovako do penzije

JEDAN POSLOVNI SASTANAK
Dok sjedim na poslovnom ručku,
Poslovni partner mi priznaje kako ima ljubavnicu
Poslovnu ljubavnicu naravno.
Naručujem gin jer ne podnosim nevjeru u braku
Poslovni partner je bijesan jer je poslovni muž
Poslovne partnerice upao u ured
I razbio Mac
Naručujem gin jer ne podnosim razbijanje Mac-a
I tako vidno pijana u 14.30
Sjedim u Jankomiru i razmisljam
Zasto sam ja uopće poslovna žena
Kad sam htjela biti učiteljica od prvog do četvrtog
Moja bi klinka sigurno išla u tvoj razred
Kaže, nimalo poslovno, poslovni parter
I stavi mi ruku na koljeno
NASLJEDSTVO
12o kvadrata u Bakančevoj
3 garaže na Langiću
1000 metara kvadratnih u Šestinama
Migrena
Sklonost debljaju i latentni alkoholizam
Plave oči, celulit i dlake samo na jednoj nozi
Usamljenost i frigidnost
Sposobnost uništavanja svakog iole solidnog odnosa
Mijenjam stan za malo ljubavi i topline
I sve garaže za jedno jednostavno, američko Volim te
Ajde, molim te napiši veselu pjesmu
Filmovi koje gledaš su tužni i mučni
Poslije satima plačeš nad sudbinama Rumunjki i njihove nerođene djece
Ajde molim te, napiši veselu pjesemu
Slušaš Nicka Cavea do iznenoglosti
I onda se čudiš kako nema normalnih ljubavi
U juhu umjesto soli, puštaš suze da ti teku
Ajde molim te, napiši veselu pjesmu
Ti si plakala na Gabinu Pamtim samo sretne dana
Na početku vaše veze jer si više suosjećala sa potencijalnom tugom
Nego uživala u poljupcima kojima te obasipao
Ajde molim te napiši veselu pjesmu
Istraživanja su pokazala da ljudima u prosjeku trebaju 3 mjeseca
Da se naviknu na dobitak na lotu, povišicu, novi auto
Otprilike toliko im treba da se naviknu i na tugu
Jel bi te ubilo da napišeš veselu pjesmu?
Ovo sve Vam je sranje, sve su slične, a i malo se mučite s pravopisom
Reći ce ti urednik renomirane izdavačke kuće
Tad ćeš napokon, neopterećena, moći otići kući i napisati veselu pjesmu
Vuče ju kao pas staru šlapu
Vuče ju po svojim premijerama, koncertima, domjencima
Ona diskretno tada zamoli konobara da joj spremi malo kanapea za doma
Jer ne može jesti pred ljudima
Vuče ju on i dalje
U crvenoj haljini, jer boje su u nama a ne na nama
Ona jede u miru svoje sobe čitajući reklamni letak lidla ili nekog dućana
Gdje su prozivodi i kad kupci poharaju dućan bolje poslozeni nego njiihov cijeli život
Ona je ljubavnica part time, mama full time, učiteljica na otkaznom roku i dijete svojih starih intelignetnih roditelja
I dok ju on vuče, ona odbija biti vođena, no u nedostatku zabave ostaje s njim do jutra jer joj se zapravo ne ide solo doma
Nemoj pisati o svojoj obitelji, to nije pristojno
Sve je okej
Ona bi uvijek ponavljala da je sve okej
Nisu se voljele, nisu znale kako
Sjebali su ih neki geni bolesti
Kronove
Prouči malo sreću na internetu
Vidjet ćeš da je autosugestija sve
To je teško početi, no kad jednom kreneš
Moći ćeš samoj sebi ujutro u ogledalu
Reći Volim te
I to zaista i misliti.
Počni pisati, ali nemoj pisati o svojoj obitelji
To nije razlog tvoje nesreće, to ti je izgovor
Zvuči patetično

ISKUSTVO
Ona se operativno skidala:
Na plaži jednom godišnje.
Kod ginekologa jednom godišnje.
U kupaonici koje je povezana sa spavaćom sobom.
Ona se skidala planski, nikad scenski
I tako je jednu nedjelju navečer stajala u salonu za masažu
Tajlanđanka joj je na lošem hrvatskom rekla
Odjeću skinte
I dok se svlačila gledala je rupu na stolu za masažu
Poželjevši na trenutak u nju gurnuti sve (ne)proživljene godine
U kojem je tjerala inat ne skinuvši se niti jednom pred samom sobom
Živjeti na dah
A roniti na daljinu
Majakovski
Sharon Tate
Helena Janečić
Granola
Flaširana voda
Žganjci sa tartufima
Ako se dovoljno potrudiš, naći ćeš poveznicu u svemu!

ZUSP
Kako je propao ZUSP
A neke birtije još žive?
Potpuno je jasno da su skaćenice tu da zavedu, no ne i da traju
PPSP – pop poveznice sjebu početke
ZUSP – zašto uvijek shvatim prekasno
TTYN – talk to you never
Ipak, kad se sve zbroji
We’ll always have Daily Fresh

PreDraSUDe
Zaljubiti se i odljubiti u par lakih minuta
Procedura je krajnje jednostavna:
Gluho doba noći,
Krvoločan film na tv-u,
samodijagnosticiran PTSP
Puno čaja od jasmina,
I on.
Lijep,
Lijep,
Crn ko ugljen
I muž iz priča moje psihoterapeutice
Jebivjetar i na slici
Facebook je aplikacija koja omogućuje
Nebrojeno mnogo scenarija i nagađaja o ljudima koje ne poznajete
On je pametan pisac, ili jednostavno pisac
Na trenutak mi kroz glavu prolaze bakine riječi:
„Oni se zabavljaju sa svima, no žene samo međusobno“
Škemba na slici i rezignacija u pogledu
Skužim da pisac ima isti laptop ko ja dok sam u Sopotu živjela
Novogodišnja odluka donesena 15.5.- Ne zaljubljujem se više u virtualne jebivjetre
Bit ću ja ta spisateljica sa online karmom
So help me flat rate

Žnjaranje na Žnjanu
Površna pjesma, ljepljivo ljeto
Purgerica na moru
Žnjaranje na Žnjanu – jer tako to radi Blanka
Skoči i ti tako slobodno u visinu
Jer patetično je znam,
No ljetne ljubavi ne dožive jesen.

SMS prijatelju mog starog
Gospodine, Vaš perfidni intelektualni um
Nije u stanju prepoznati da Vas volim
Frigidna i stara, Vaša je duša
Nakupljate bijes kao vrećice usisavača prašinu
Nahranite skeptika u sebi i priznajte
Bakrenom sudoperu i sobnoj biljci da ste suludo protratili život
I da ste se sad, totalno beznadno, zaljubili u maloljetnicu

Kontemplativna zarada
Danas ću izraditi jednu ogrlicu od konoplja
Plastičnu igračku za psa koji prati slijepe ljude
Drvenu policu dizajnerskog štiha
Nekoliko najfinijih torti od sira, badema i čokolade
Dizajnirat ću i torbu, otvoriti blog
Ispreći kruh i sve to fotografirati analognim fotoaparatom
Otvorit ću i dućan
I prodavati sve to
Samo da bih nahranila dušu gladnu novca, publiciteta,
Površnih prijateljstava i neprofitnih ljubavi

Hajde da ludujemo .. homagge Tajči
Ajmo se praviti da nije tako ozbiljno
Da ćeš se izvući
Da želiš zivjeti
Ajmo se pliz praviti da se još volimo
Da ćemo se izvući
Da želimo živjeti (zajedno)
Ajmo se pliz praviti da snimamo film
Da ćemo izvući lovu
I živjeti od snimljenog
Ajmo se pliz praviti da možemo
Izvući onih par trenutaka
Na suncu, u moru, u NY-u
I Bačkoj Palanki
Gdje smo znali da si ti
Već napola mrtav
Ja napola šizofrena
A ljubav u jeku nastajanja

Kad Andreja postane Tihana
Nazvao si zavjet šutnje po meni
Iako ja nisam šutjela ni kad sam spavala
Stomatolog vrstan kakav jesi
Napravio si mi gumicu da mi ne
Škljoca čeljust preko noći
I redovito si noću pio sam
Moja čeljust nije školjacala
No oči su mi se punile suzama
Koje su mogle napuniti kadu da nije bila tuš kabina
Zar nije bilo lakše reći mi da si gay?
Nekako bih to pregrizla.

Moderni vlakovi u Finskoj (Turku, Tampere, Helsinki)
Imaju restoran sa najfinijim jelima
Kabinu sa dječjim vrtićem
Pomična sjedala za spavanje i
Zastore prilagođene svakoj
Svjetlosti
Imaju i kabine za ljude
Koji su alergični
Na prašinu, smrad, materijale,
Jednom riječju – ljude.
Što bi takav vlak
Radio u Bosni naprimjer?

Volim te
Iako ti to nikad nisam rekla
Iskreno, te su mi riječi
Marketinška izmišljotina
A i ne znam koliko bi to trajalo
Moja ljubav prema tebi.
Ništa ne traje.
Rekao si mi to dok sam te otjerala
Sa praga stana.
Volim te jer si stajao još dugo na vratima
Sa ranjglom punom
Knedli od šljiva koje
Nam je napravila
Tvoja mama.

Lupala je šakama o zid
Jer je bila prepametna
Dovoljno mršava
Optimalno situirana
Sigurnog posla
Solidno zanimljivog
Kruga ljudi
Lupala je šakom o zid
Jer su joj nokti bili
Uredni
Kosa njegovana
Izrast svježe ofarban
Tumor odstranjen
Lupala je šakom o zid
Da joj se to ne bi desilo
Sa prodavačicom u konzumu
(da ju ne bi opalila)
Ona naime,
Mrzi sirotinju.


Doći će i Jadranka Sloković
Na Stojedinici kazu da će i ona doći
Jer je tamo Čedo
Nekako mi je mila njihova ljubav
Ti i ja smo znali za krah njezinog braka
Kad je na popisu za vodu u zgradi
Bila samo jedna osoba
Njezin bivši muž
Pisac.
Pisac ili odvjetnik?
Mislila je i zaključila da su pjesnici čuđenje u svijetu,
A pravda nedostižna pa možda da proba
Uspjeti nemoguće.
Zavoljeti neku drugu stranu.


Sushi u mojoj dushi
Moje zabave
Prijateljica u kimonu
Napravljenom od plahti iz studenskog doma
Dovezena taksijem.
Homemade sushi.
Smijeh.
Smijeh.
Prijatelji.
Baka, mama i ja.
Naš sushi.
Koji kao da nas gushi.
Mami je fino, baka bacaka rižu po kuhinji
Jer joj ruke drhte, a ja si mislim naručiti
Jeftini taksi, otpeljati se kući
I omotati satenskim plahtama (jer njih imaš kad puno zarađuješ)
I prespavati popodne
U nadi da ću zaboraviti na
Njezinu starost
I svoju bestežinsku mladost.


Odrastanje
Prestaneš ići u Motovun
Jer sad imaju karte sms-om
Prestaneš ići u Jabuku
Jer se teško penjati gore
Prestaneš se švercati u tramvaju
(I na račun toga sjediš i kad starci
Uspuhuju nad tobom)
Prestaneš naslonjen na lakat
Promatrati svoje starce
Prestaneš piti malo
Počneš odmah poslije posla
Sa većim količinima i bezbrižnošću
U novčaniku
Prestaneš spavati u hostelima
Prestaneš jesti bijeli kruh
Ugljikohidrate
I kupuješ naravno
Samo proizvode bez parabena
I onda se pitaš gdje je nestala sreća?
Pošalji joj sms, friend request na facebooku
Ili ju još bolje twittaj!



Andreja Hlupić
Puno prije ljubavi prema filmu, dogodila se ona prema knjizi. Potječe iz obitelji gdje je umjesto doručka, knjiga sastavni dio jutra.
Vječna studentica Filozofskog fakulteta.
Radi kao edukatorica i u svakom odnosu vidi potencijalnu priču i scenarij. Lako se oduševljava, a još lakše gubi fokus.
Ima 1001 ideju za biznis i modificira recepte za torte.
Ustraje na tome da je Zagreb kreativan i inspirativan grad. Ne vozi. Hoda polako (sa vozačkom v žepu). Nekad danima ne može začepiti usta.
Živi u Zagrebu. Ima 31 godinu.
Još uvijek ne živi na nekoj relaciji, no nada se da hoće.

Nema komentara:

Objavi komentar