petak, 23. rujna 2011.

Aron Baretić

Aron Baretić


Grad

Ogromni, debeli oblaci
nabrekli poput dojki rodilje
kao da zarobili su grad
natkrilivši ulice
svojim moćnim,
teškim sivilom.
Oljuštena fasada zgrade,
užegao smrad radničke kuhinje
i neobrijane gubice
kvartovskih muljatora.
Kao prizor iz kakve
jeftine kazališne predstave.
Stajao je usred svega toga
upijajući svaki detalj,
čudeći se samom sebi,
ne znajući više,
zašto se uopće vratio. 

12. XI 2009. PLUTAJUĆI ISPOD LAGOSA 




Posljednji trzaj

Otužne individue
stajale su,
praznog pogleda,
upirući se o zid
boje žabokrečine,
išaran besmislenim grafitima,
uz smrad
ustajale mokraće,
bljuvotine
i jeftine cuge.
Kao toliki
prije njih,
obilježavali su
teritorij,
mahnito se cereći,
dajuči oduška
svojoj lažnoj muškosti
među sebi sličnima,
patetičnim
antijunacima
gradske periferije.
Posljednji bravado
pred odlazak kući.

PLUTAJUĆI IZNAD SAN JUANA, 13. IV 2010.




Šapat uspomena

Mutna,
ljigava izmaglica,
od smoga
iznuren sumrak,
što polako umire,
na rubu
tamo nekog,
nepoznatog grada.
U vremenu izgubljena,
oronula zgrada,
ispunjena
šapatom uspomena,
zabranjenim nadanjima
i neodsanjanim snovima.
Dok ustajalim zrakom,
lebdjeli su
izmiješani
mirisi
jeftinog seksa,
zaboravljenog djetinjstva
i uzalud potrošene mladosti,
pronašli su ga
u zapišanom kutu,
s iglom u veni
i tužnim osmijehom
na mladom licu.

ST. CROIX - GUAYANILLA, 9. VI 2010.



Oči

Čovjek s mnogo lica,
lica s tisuću osmijeha,
osmijesi bez duša,
duše bez lica,
što tisuću tajni skrivaju,
oči što smiješe se
i lažu,
ali ni jednom
licu ne pripadaju.

PALIT, 4. VIII 2010.



Umrlo more

Drhturavo,
isprano svitanje,
bolesno blijedi,
bezbojni,
ispuhani oblaci,
ulice vlažne
od nekakve ljigave rosulje,
što još više hladila je
već promrzlu dušu.
Sav izbezumljen,
tumarao je
usnulim gradom,
spotičući se o vlastite misli,
što sasvim nerazumno
i nezainteresirano,
obrušavale su se
i razbijale
o oštre sprudove
i bivale nošene
gustim,
tamnim i ljepljivim valovima
njegovog
davno umrlog mora.


RIJEKA, 24. IX 2010.



Mama, ja sam ...

Tuga,
bol,
ljutnja,
sve to,
i nešto užasnije od svega toga,
što me obuzima,
pregolemo je,
straši me,
rastužuje do nepodnošljivosti,
slama poput grančice.
Sjedim pored tebe,
promatram te,
a ti kroz mene gledaš,
kao da i ne vidiš me,
kad i ne poznaješ me više.
Sve ono što bila si,
kao da u nekakvom
gadnom,
mutnom vrtlogu
nestalo je.
Od tebe
samo prazna ljuštura
ostala je.
Gdje li si
staričice moja,
majčice,
hoću li te ikad više sresti,
hoćeš li ikad više,
moje riječi
„mama, ja sam ...“
odista čuti.


RIJEKA, 29. IX 2010.




(Ponovni) Prvi let

U vlastitom nespokoju začahuren,
poput larve crnog leptira
u,
još uvijek,
neprobojnoj,
ali već preuskoj,
opni,
što guši me,
tresem se od straha,
zbog prijašnjih neuspjeha
i predstojećih izazova,
kao pred (ponovni) prvi let,
k novom,
boljem,
savršenijem ja.

RIJEKA, 8. III 2011.



Znaš li ti kamo ideš

Ja znam gdje idem,
zašto tamo idem,
i kako ću tamo stići!
Znaš li ti kamo ideš?
Ili samo plutaš nošen plimom,
pratiš masu,
juriš za razularenom ruljom
(istomišljenika),
bez vlastitog stava
ili mišljenja!?
Čiji život,
ti zapravo živiš,
i da li uopće postojiš?
Da li se sjećaš
kad izgubio si sebe?
Ili se nikad,
istinski,
nisi ni imao ...

AMBES (SUZAK) SIDRO, 14. V 2011.


Zovem se Aron Baretić.Rođen sam 23.11.1965. u Rijeci.
Kao nastavak obiteljske tradicije, odabrao sam pomoračko zanimanje.Tako da sam proveo zadnjih 20-ak godina po brodovima, od kojih 7 u svojstvu Zapovjednika (Kapetana Duge Plovidbe).

Pjesme sam pisao još u 20-im godinama iako su to bile pjesme izuzetno drugačije od mojih sadašnjih.

Objavio sam jednu zbirku pjesama “Ja kao ja”, srpanj 2011.                                                                            Imam dovršenu drugu zbirku pjesama “Gotovo zaboravljena sjećanja” koju namjeravam objaviti u doslijedno vrijeme.                                                                             Trenutno pripremam treću zbirku.
Uz to, do sada, pjesme su mi objavljene:
-         na e-portalu "KNJIŽEVNOST.ORG" - http://www.knjizevnost.org/poezija-i-proza/547-aron-bareti-poezija
-         u Zborniku "Garavi Sokak 2010." koji je u sklopu istoimene manifestacije bio predstavljen 18.9.2010. u Inđiji
-         u knjizi "Antologija XXI. stoljeća - hrvatskog urbanog pjesništva".
-         ušle su u izbor Hrvatskog Sabora Kulture (za 29. književne susrete), održane 18.9.2010. u Karlovcu.
-         u “DIOGEN PRO CULTURA” magazine - http://diogenplus.weebly.com/aron-bareti263.html
-         predstavljene (u mojoj odsutnosti) na 3. Festivalu Književnosti – Dani prijatelja knjige u Rijeci 05. i 06.11.2010.
-         predstavljene (u mojoj odsutnosti) na 4. Novosarajevskim književnim susretima – u Sarajevu 11.-13.11.2010.         
-         na e-portalu  "NOVA POETIKA" - http://novapoetika.webnode.com/poetski-radovi/aron%20bareti%C4%87/ 
-         u listu “Jesenjin” (broj 89) Književnog Kluba “Jesenjin” iz Beograda      
-         u Zborniku "Noć Boema 2011." koji je u sklopu istoimene manifestacije bio predstavljen 12.3.2011. u Inđiji    
-         u Reviji za književnost “Vpogled” Zavoda za kulturu, sport I turizam iz Žaleca - http://www.kns.ba/s/index.php?option=com_content&task=view&id=937&Itemid=84
-         ušle su u izbor 5. Novosarajevskih književnim susretima – koji će biti održani u Sarajevu 4.- 6. Kolovoza 2011. - http://www.kns.ba/s/index.php?option=com_content&task=view&id=897&Itemid=61
-         u Zborniku "Garavi Sokak 2011." koji će u sklopu istoimene manifestacije biti predstavljen 17.9.2010. u Inđiji
Gostovao sam:
-         U Mostaru, u organizaciji Književnog Kluba Mostar, 26.2.2011.
-         Na Radiu Herceg-Bosne, uživo u emisiji “Svjetionik”, 27.2.2011.  
Član sam:
-         Književnog kluba „Miroslav – Mika Antić“ iz Inđije

-         Hrvatskog književnog društva iz Rijeke
-         Književnog Kluba Mostar (status prijatelja kluba)
-         Udruge “Jutro poezije” iz Zagreba
-         Međunarodnog udruženja pjesnika “Poetas del mundo”


2 komentara:

  1. Pozdrav za Arona, prijatelja i pjesnika.
    A, da se zna, gostovao je uspješno se predstavio i u Derventi na Desetim međunarodnim pjesničkim susretima ''Prljača 2011'' i pjesma je objavljena u zborniku ''VODA, ŽIVOT I LJEPOTA''.

    OdgovoriIzbriši