petak, 23. rujna 2011.

Tatiana Nikolić

            Tatiana Nikolić

                                    
          Pjesma........................

Kako opisati bijes
Kad mržnja nije osjećaj,
To je novi organ
Koji evoluira
Raste kao rak
Jede tvoj čir
Raste kao plijesan na
Tvoj egzistenciji
Plete mrežu i skriva
Svoj zločin
Podmuklim prstima plete okove od bršljana
Steže tvoj vrat,
Gubiš misao na vrijeme
Zaboravljaš to al ipak gledaš na sat
Izvlačiš svoje misli
Al suzdržavaš se
Da okovi ne puknu
Kao da su tvoj odabir
Čekaš da se nešto smiri
Da ptice umuknu
Kad se dan opet javi
Taj osjećaj opet
Vraća grč u svoj trak
I rak se širi
I misliš ono što možda ne bi smjela
Sutra je novo
Novi plan za nečije ubojstvo.............
               
                                                           


                                        Obilježen                                        

                                                          
                                                           Sjeti se da ime nije tvoje 
                           
                                                           da etiketu možeš skinuti
,                                                          dano je i uzeto
                                                           i sve što oni kažu                                    
                                      
                                                           je drukčije i prljavo.
                                                           Procesi,komunikacije
                                                           Sustavi i verbalizacije.
                                                           Prepreke,sklopovi
                                                           Zamke i lopovi.
                                                           Jel znaš da su uzeli?
                                                           Da smo prodani i uzeti?
                                                           Ime nije tvoje,ni moje nije moje
                                                           dali su nam biljeg ,
                                                           Al ni grimizan ni srama
                                                           dali  su mi ime
                                                           Kao – pitanje je stava.
                                                          


U šutnji su kratke noge
                       
                                                            Da li šutiš
                                                                Jer ne možeš reći
                                                                Ili dižeš ruke od vas?
                                                                Da li plačeš
                                                                Jer te boli sumnja,
                                                                A očaj raste
                                                                Jer ne vidiš nas.?
                                                                Otvori kapke
                                                                Žudnja je veća od boli,
                                                                Zatvori šake
                                                                I očisti rane od soli.
                                                                Želiš promjenu
                                                                Ali pobuna je halucinacija jačih,
                                                                Moguće tek raste,
                                                                Digni se ,buni i pusti
                                                                Ranu da zaraste.

                                                                Veneš ko trava
                                                                 Poslije kisele kiše,
                                                                 Srce lupa o tijelo,
                                                                 Priznajem nema te više.

                                                                U halucinaciji snaga
                                                                 Moći se rađa,
                                                                 Ego ti raste
                                                                 I postaješ jača.
                                                                 Pobuna potlačenih
                                                                 Je pobuna jačih,
                                                                 Stisni šake i
                                                                 Pretvori slabost u moć!
                               

                                                          IZAC IJE

                                                Gdje je modernizacija
                                                   Dok vlada globalizacija?
                                                Što je to napredak
                                                   U položaju za vječni ustanak?
                                                Tko će me zaštititi
                                                     Ako me želite pratiti?
                                                Ne želim vaše ordenje nositi
                                                   Zar ne možete shvatiti?
                                                Gdje je to civilizacija
                                                  Dok vlada modernizacija?
                                                Zar se nismo dovoljno mijenjali
                                                    Dok smo se po ljestvici uspjeha penjali?!
                                                    Ne možete sve globalizirati
                                                    Niti nas monopolizirati
                                                 Ako želite „vladati“
                                                  Nama morate pripadati                                                 
                                                


                                                            I JEDNA DUGA


Stojim negdje gdje tjeskoba
Ne dopire
Kao magičan krug
Čuva me od njih
A opet n isam nevidljiva
Crpe moje emocije
Kao da me žele posjedovati
Prodiru u dubinu moje podsvjesti
Kako bi me modelirali
Kritiziraju moje postojanje
Objašnjenjem za moje dobro
A ja želim da prestane
To natjecanje slabijih i jačih
Prekidam liniju manjeg otpora
Nadajući se da neko slično lice
Traži leđa za suradnju
Pod uvjetom  nepisanog pravila distance
Koju nam je društvo nametnulo
Ne,nisam odustala od
Zbilje i mogućnosti postojanja
U okvirima relativne ljubavi,
Samo želim da se skine
Barijera s privida da
Postoji tolerancija  onih
Koji je polako guraju
U Pandorinu kutiju
Pod pojmom
Nepodnošljivog i nesuvremenog,
A mi percipiramo
Nešto što bi kao trebali voljeti
A možda i osvojiti.....



             
  

                                                       Kada će prestati ta distribucija moći
                                                         Da mogu bez straha
                                                     Taknuti njihove
                                                         Predmete obožavanja?
                                                        Bez straha da sam dio
                                                        Prividno moćnih?
                                                       Gdje su polja koja su
                                                        Izgorila da na njima
                                                        Naraste nova trava?
                                                           Da mogu tamo postaviti
                                                         Svoje idole bez lica
                                                          I svoje crkve bez zidova
                                                          Moliti se uzaludnom
                                                           Bez povratka u sjećanja  na prošlost
                                                          Ukrašenom nadom
                                                              U neku budućnost
                                                             Koja dolazi......Ma kad??!?!
                                                         

                                                             
  

                                                   PJESMA

                                             Kako da napišem  pjesmu
                                             Kad su riječi robovi
                                              Onoga što osjećam?
                                            Koliko ima istine u
                                             lažima koje su neizrecive?
                                            Kao kap po kap
                                              riječi su suvišne
                                            Ono što osjećam je krivnja
                                                  Jer nema objašnjenja za druge
                                            Kao da sam ja uopće bitna.
                                            
  u biti....ne osjećam ništa.
                                            Nek samo pada
                                            Valjda će i one nestati-
                                           Riječi.............       


  
                                                                                              SMISLU
                                                                                           Na najlakše pitanje
                                                                                             Ja ne bih našla
                                                                                            Odgovor
                                                                                           Jer i najlakši
                                                                                           Odgovor
                                                                                            Vuče u još dublji
                                                                                            Beznačaj.

                                             
                                          TIŠINA

                                Nije koža to što me drži,
                                Već lanci izabranih,
                                Okrunjenih, privilegiranih.
                                Nema zvuka koji ne para
                                Njihove obruče
                                Nema koraka koji
                                Ne ostavljaju tragove na
                                Njihovim prilazima.
                                Rastrgani, pritisnuti,
                                Uhvaćeni
                                Tapkamo u tišini
                                Njihove kreacije                       
                                                                                            
                                                        
           
BROJ

                         Rekao si da tučeš moju mamu
                        Jer te  nije slušala,
                        A to se mora
                        Jer ti si glava obitelji
                        I tebe svi slušaju.
                        Rekao je da me nije silovao
                        Jer sam bila pijana i htjela sam TO
                        A TO svaka želi.
                        Rekao je da me nije uvrijedio
                         Jer udarci ne povrijeđuju, samo bole
                         A ja samo tražim
                         Rekao je da sam ja kriva
                         Jer to je ipak samo varanje
                         A ja sam razlog
                         Rekli su da sam samo proizvod
                         I stavili moje lice na bilbord
                         Jer govore da nemam misli i želje,
                         A lice samo šuti
                         Rekli su da tražim previše
                         Jer je obitelj moj horizont i granica,
                         A ja samo ganjam vjetrenjače.
                         I sve to bez razloga.
                         Rekle su da su borkinje
                         Jer se bore za ljudska prava žena
                         A zašto me mrze kad kažem da sam abortirala?
                         Gdje je kraj horizontu
                          Ljudske taštine i licemjerstva,
                          Da tamo zapalim svijeću
                         žrtvama naše civilizacije?!!!


ZNALA SAM


          Saznala sam da
          Neki idu nebo,
          A neki u pakao
          Vidjela sam male RuČICE                                                                                         
                  I poglede u negdje...
         Zamazala sam ogledala
         Da ne osjetim sunce
         Okrenula sam stranicu
         Da ne proČITAJU MOJU SUDBINU
                  SAKRILA SAM SE
                  OD POGLEDA I DODIRA
                  LJUDI I ONIH
                  KOJI TO NISU
                  Ali zgrabili su me
                  U zamku njihove svakodnevnice
                  Očaja i dugog puta
                  Gdje završiš 
sama.............................................................................................................................................................................................................





 BROJ 5


Počinjem se pretvarati
U bolest
Razvijam nove organizme
Na ploči svoje egzistencije
Kanalima osjetila
Propuštam tihe podsjetnike
Bez svijesti
Da me ne uznemiruju
A tek podsjete
Trepnu i zgrabe
Iz čemera očaja
U čekanju
Da me podsjete
Da postoji opcija
U razvijanju svojih iluzija
Bez barijere nametnutog
U dugoj magli zaborava,
A nešto da sve ipak postoji


Bez razloga

Na nišanu
Stojim prisiljena,
Da pucam, palim, ubijam
Za njihove ciljeve i ideale
Da se borim, lutam, ranjavam
Za društvenu slogu i boljitak
Za nečiji profit i probitak
Na nišanu meta
Dvije male ruke i osmijeh djeteta
Za njih rat iz razloga
A mi smo opravdanje
Za mene destrukcija, bol
I neznanje....

  

Klaonica



             Tiho tapkanje
             Pod reflektorima onih koji nadziru
             Strah
             Crveni tepih boli
             Na traci za umiranje
             Krv.
             Zvuk oštrih noževa
                       Tupih od kože zgrčenih
                       Bol.
                       Red, rad i disciplina
                       U krvavom košmaru
                       Naše svakodnevnice
                       S vašim dopuštenjem
                       Na strah, krv i bol.
                       I sve to ekskluzivno samo za vas!




LANE


Utihnule su grane
Kroz buku napredka
Povuklo se granje
U napadu moćnijuh
Oljuštila se kora
Za nečiji proizvod,
Za profit i
Društveni razvoj
Povukle su svoje izvore
A mi smo digle brane
Odvajanje u ime suradnje,
A suradnja zbog prisole.
Bez šuma, jeke i žamora
Zbog lova, buke i umora.
I lane otrči u šumu.




............................................


Ponekad se osjećaš kao posljedica slučajnog
Posljedica koju
Treba izbrisati
Misliš da se namećeš samim postojanjem
Pa ga opravdavaš
A u istima tražiš
Sklonište i smjer
Koristiš njihove nusprodukte postojanja
Jer misliš da je njihova opcija bolja
Iz čistog razloga jer su to oni
Sretneš drukčijeg
Na odmaku vremena
I formule egzistiranaj
I osjećaš pripadanje i suradnju
Znaš da je njegova solucija
Iskreniji smjer i bijeg
Ali samo privremeno
Jer još stojiš na čeki i čekaš u položaju
Za društveni sukob
U vječnom trajanju.....








                   

Nema komentara:

Objavi komentar